25 Eylül 2013 Çarşamba

21. ŞİFRE TALEBİ VE ÇAĞRI MERKEZİ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

21.  ŞİFRE TALEBİ VE ÇAĞRI MERKEZİ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR


[ads1]

SORU             : Şifre talep formuna nereden ulaşabilirim?

CEVAP : a)   Portal ekranından 'Parolamı unuttum ' sekmesinden ilgili forma ulaşılır.

b)  Adalet Bakanlığı internet sitesi ana sayfasında bulunan 'Uyap Parola Yenileme Talepleri' sekmesinden ulaşılır ve ilgili form doldurularak Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımızın 0312 296 88 99 nolu faksına faks çekilir.

Parola talep formunu doldururken dikkat edilecek husus; mutlaka talepte bulunan kişinin imzası ile onaylayanın imzasının eksiksiz olarak doldurulmuş olması ve yine hesap adının (domain/portal/e-mail)  seçilmiş olması gerekmektedir.

 

SORU               :  Domain (Bilgisayar Açılış) şifremi değiştirmek istiyorum , ne yapmalıyım?

CEVAP          :  Domain şifrenizi oturumunuz açık iken ; Ctrl+Alt+Del tuşlarına basılı tuttuktan sonra ekrana gelen ‘Parola Değiştir’ butonundan değiştirebilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken hususlar;

a)      Şifreniz en az 6 haneden ibaret olmalı ve içinde en az 3 farklı karakteri karşılamalı. Örneğin; Ankara25. (Dikkat edileceği üzere en az 6 haneli olup, içinde bir büyük harf, bir küçük harf ve bir de rakam olmak üzere en az 3 farklı karakterden oluşmaktadır.)

b)      En son kullandığınız 3 şifreniz olmamalı. Bu durumda sistem eski şifrelerinizi tanıdığı için değiştirmenize izin vermeyecektir.

c)      Şifrenizde isim ve soyadınız kullanılmamalı ve yine ‘ç,Ç,ı,İ,ö,Ö,ü,Ü,ş,Ş,ğ,Ğ’ harflerinden oluşan Türkçe karakterleri içermemeli.

 

 

SORU               : Domain (Bilgisayar Açılış) şifremi yıllık iznime ayrılıp döndükten sonra kullanamıyorum, ne yapmalıyım?

CEVAP  : Domain şifresi süreli (45 gün) bir şifre olduğundan belli aralıklarla değiştirmeniz gerekmektedir. Sistem ; 45 günlük süre dolmadan en az 1 hafta öncesinde belli aralıklarla şifrenizi değiştirmenizi isteyecektir. Bu uyarıyı dikkate alarak mutlaka şifrenizi değiştirmeniz gerekmektedir. Aksi halde şifreniz bloke olacaktır. Bu durumda yeniden şifre talebinde bulunmanız gerekecektir.

 

SORU                : Domain şifremi değiştirdiğim zaman Portal şifremi de değiştirmek zorunda mıyım?

CEVAP   : Portal Parolasında belli bir süre yoktur, ancak belli aralıklarla değiştirmeniz şifre güvenliğiniz açısından faydalı olacaktır.

Dikkat etmeniz gereken husus; domain şifrenizi değiştirdiğinizde Portal Parolanız değişmemektedir. Bu iki şifre birbirinden bağımsız şifrelerdir. Birisini değiştirdiğiniz zaman diğer şifreniz bundan etkilenmemektedir.

 

SORU: Bilgisayarımı açmak istediğimde "Hesabınız Kilitli lütfen sistem yöneticinize başvurun" iletisi alıyorum, ne yapmalıyım?

ÇÖZÜM    :  Şifrenizi 5 defa yanlış girmeniz sonucu hesap kilitlenmiştir. Bu durumda hiçbir bilgisayardan hesabınızla oturum açamazsınız. 30 dk’ lık bekleme süresinden sonra hesabınız otomatik olarak aktif olacaktır.  Ancak mevcut şifre ile yine oturumunuz açılamadığı taktirde şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda  kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir. (İrtibat için mutlaka AVEA hatlı telefon numarası yazılmalıdır)

 

SORU       : Bilgisayarımı açarken şifremi girdiğimde ‘Kullanıcı adı ve parolası yanlış , lütfen kullanıcı adınızı ve şifrenizi kontrol ediniz; ….’ Şeklinde uyarı geliyor ve bilgisayarımı açamıyorum; neden?

ÇÖZÜM    :Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir. (İrtibat için mutlaka AVEA hatlı telefon numarası yazılmalıdır) .

 

SORU       :Bilgisayarım açılırken şifremi girdiğim halde "etki alanı denetleyicisi çalışmıyor veya kullanılamaz durumda" uyarısı geliyor ve bilgisayarımı açamıyorum neden?

ÇÖZÜM    : Bilgisayarınızın domainden çıktığını gösterir. Bu durumda bağlı bulunduğunuz ağır ceza merkezinde görevli teknik ofisle irtibata geçerek bilgisayarınızın etki alanına(domain) tanımlanması sağlanır. Ayrıca şifre talebinde bulunmanıza gerek yoktur, çünkü bilgisayarınız domaine tanımlandıktan sonra eski şifreniz ile açabilirsiniz.

 

SORU :Bilgisayarım internete girerken şifre istiyor (proxy hatası). Ne yapmam gerekmektedir?

ÇÖZÜM : Ctrl+Alt+Del tuşlarına basılı tutarak ‘Parola Değiştir’ butonundan şifrenizi değiştirip bilgisayarınızı yenide kapatıp açın. Yine Proxy hatası alırsanız İnternet Explorer sayfasından Araçlar/İnternet seçenekleri/Geçmişi sil/ parola ve formları sil işlemleri yapılır. Sorun düzelecektir.

 

SORU         :Portal parolamı unuttum , ne yapmalıyım?     

ÇÖZÜM    : a) Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda  kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir. (İrtibat için mutlaka AVEA hatlı telefon numarası yazılmalıdır) .

b) Başkanlığımız tarafından bir süre önce hizmete sunulan sisteme göre Portal Parolasını kullanıcı kendisi de temin edebilecektir. Ancak bunun için öncelikle kullanıcı portal sayfasında bulunan ‘Parolamı Unuttum’ butonundan güvenlik sorularını ve cevaplarını girmelidir. Şifrenizi unuttuğunda sistem size 3 adet güvenlik sorusu soracaktır. Güvenlik sorularını cevapladığınızda sistem size yeni bir şifre verecektir ve bu şifre ile sisteme girmeniz mümkün olabilecektir.

 

SORU       : E-Posta adresi almak istiyorum, ne yapabilirim?

E-Posta adresi talep etmek için ayrıca başvuruda bulunmanıza gerek yoktur. Her

kullanıcının adına otomatik olarak isim ve soyadını içeren E-Posta hesapları tanımlanmıştır.

SORU :   E-Posta adresime nasıl ulaşırım?

 

Kullanıcı E-Posta hesabına iki ayrı yol izleyerek ulaşabilir.

a)      Portal sayfasından kullanıcı adı ve şifresi yazılarak giriş yapıldıktan sonra resminizin bulunduğu ana sayfada üst köşede bulunan ‘E-Posta’ butonuna bastığınızda e-postanız açılacaktır, ayrıca şifre yazmasına  gerek yoktur.

b)      Adalet Bakanlığı ana sayfasında (www.adalet.gov.tr) bulunan E-Posta butonuna bastığınızda ‘https://webmail.uyap.gov.tr’ adresine yönlendirileceksiniz. Buradan kullanıcı adı ile e-posta şifrenizi girdiğinizde e-posta hesabınıza ulaşabilirsiniz.

 

SORU   : E-Posta şifremi unuttum, nasıl talep ederim?

E-Posta şifrenizi unutmuş iseniz ; Portal sayfasından kullanıcı adı ve şifresi

yazılarak giriş yapıldıktan sonra ana sayfada üst köşede bulunan ‘Parola Bilgileri’ butonuna bastığınızda ‘Serbest Kürsü/E-Posta Parolası Değiştir’ bölümü gelecektir, burada eski şifreniz olmadan da yeni şifre alabilirsiniz.

 

SORU       :Portal sayfasını görüntüleyemiyorum, yine internette hiçbir sayfaya erişemiyorum, ne yapmam gerekmektedir?           

ÇÖZÜM    :Bağlı bulunduğunuz ağır ceza merkezindeki teknik ofisle irtibata geçip bilgisayar ve bağlantı ayarları kontrol edilerek çalışır hale getirilmelidir. Başkaca bir problemden kaynaklanıyorsa sorun giderilemediği takdirde Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımızın ilgili birimi ile irtibat kurulmalıdır.

 

SORU     :Bilgisayarıma yeni bir program kurmak istiyorum ancak kuramıyorum. Kimden yardım alabilirim?

ÇÖZÜM   :Kullanıcılarda program kurma yetkisi olmadığından öncelikle bağlı bulunduğunuz Ağır Cezada görevli Teknik ofisle irtibata geçilmelidir. Program kurma ve benzeri diğer teknik konularda yardım isteyebilirsiniz.

 

SORU   : Uyap şifremi aldım ancak Uyap'ı açmak istediğimde "Çalıştırabileceğiniz uygulama bulunmamaktadır" uyarısı alıyorum, ne yapmalıyım?

ÇÖZÜM:  Üzerine tanımlı kullanabileceğiniz bir ekranın bulunmadığı anlaşılmaktadır. Bu durumda personel görevlendirme yetkisi bulunan Uzman Kullanıcılarla veya bağlı bulunduğunuz komisyon ile irtibata geçip yetkilendirme işlemini yaptırmalısınız.

 

SORU     : Savcılık , Komisyon veya Cezaevine ait kurumsal E-Posta hesabını açamıyoruz veya şifresini unuttuk,  ne yapmalıyız?

ÇÖZÜM : İlgili kurum Savcılık ise ,  Uyap’dan sorumlu C.Savcısının  ; Cezaevi ise,  cezaevinden sorumlu C.Savcısının, Bölge İdare Mahkemeleri ise Uyap’dan sorumlu hakimin, Çağrı Merkezi ile irtibata geçmeleri gerekmektedir. Başkaca kullanıcı ve kişilerin araması halinde işlem yapılmamaktadır.

 

SORU      : VPN sertifikası nedir ve kimler alabilir?

CEVAP    :VPN bağlantısı kurmak için gerekli olan sertifikadır. Bu sertifikayı sadece Hakim ve C.Savcıları ile yapısal kablolama yapılmamış birimler talep edebilmektedir. İmzalı talep dilekçelerini (Dilekçede isim, soy isim, sicil numarası ve görevi mutlaka yazılmalıdır.) Çağrı Merkezinin 0312 296 88 99 nolu faksına faksladıkları takdirde en kısa sürede adlarına üretilecek olan sertifika mail adreslerine gönderilmektedir. VPN programını ve gönderilen VPN sertifikalarının bilgisayarlarına yüklenmeleri hususunda bağlı bulundukları Ağır Ceza da görevli teknik ofis tarafından yardım isteyebilirler.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Katip Destek Hilal Oyun Guven Mermer