19. FAYDALI BİLGİLER
19.1. YARDIM MASASI NASIL KULLANILIR.
Bakanlığımızdaki tüm personelin, kişisel olarak kullanımı için düzenlenmiş portal hesabı bulunmaktadır ve Yardım Masasına ulaşmak için portal giriş şifresini yazdıktan sonra gelen ekranda yatay olarak düzenlenmiş bulunan butonlar bulunmaktadır. Bu butonlar sıra ile ana sayfa, e- posta, Serbest kürsü, Yardım Masası ve Kimlik Bilgileri şekliyle düzenlenmiştir. Bu ekranda bulunan yardım masası tıklandığı zaman açılan ekranda Ana sayfa Olay İzleme Yeni Olay Talebi, Çözüm Bul ve Kullanım Butonları bulunur. İletmek istediğiniz bu konu varsa bunu Yeni olay talebi butonunu tıklayarak yapmak mümkündür.
[ads1]
Eğer yeni bir olay bildirilecekse “Yeni Olay Talebi” tıklanır. Açılan ekranda;
Öncelikle olayın özeti yazılır. Daha sonra olay ve talep ayrıntılı bir şekilde yazılır, kullanıcının birden fazla yetkisi ve görevi mevcutsa, birim butonuna basılarak uygun birim seçilir, görev butona basılarak görevi seçilir. Erişim telefonu yazılır ve kaydet düğmesine basılır.
Kaydet düğmesine basılması ile birlikte talep, yardım masasına düşer, talep nosu alır, kullanıcı talebini bu numara üzerinden takip eder.
Olay Takibi:
Yardım Masasına gönderilen talepten sonra kullanıcı bu talebin durumunu görmek için olay izleme butonunu tıklar, gelen yeni ekranda “Açık Olaylar”, “Çözülmüş Olaylar” ve “ Geçmiş Olaylar” yer alır. Olayın akıbeti görmek için olay izlemeye tıklanır, ekrana olayın hangi aşamada olduğunu gösteren bir ekran açılır.
Gelen ekranda olayın açılış tarihi, olayı açan, olayın durumunu ve kategorisini gösteren bir şablon gelir Eğer talebiniz işleme alınmamış ve yardım Masası havuzunda bekliyor ise olayın durumu “ Açık” olarak gözükür.
Eğer talep işleme alınmış ve henüz bir çözüm yok ise bu sefer olayın durumu atandı olarak gözükür.
Gönderilmiş olan olayın içeriğini görmek için, Mouse ile olayın üzerine gelinir ve bu durumda olay açık mavi bir renk ayır ve Mouse ile üzerine çift tıklanır, çift tıklanan olay açılır,
Açılan bu ekranda kullanıcının yardım masasına göndermiş olduğu talep görünür, henüz bir çözümü olmadığından dolayı, çözüm kısmı boştur.
Eğer olay çözülmüş ise;
Olay izlemeye basıldığında daha önce açık olaylarda gözüken talebe bir çözüm üretilmiş ise olay bu kez de “ Çözülmüş Olaylar “ kısmında gözükür.
Olayın içeriğini görmek için yine Mouse ile üzerine gelinir ve çift tıklanır, açılan ekranda kullanıcının yapmış olduğu talep gözükür ve olayın çözümünü görmek için;
Ekranda yer alan çözüm kısmına tıklanır, çözüm kısmının içinde kullanıcının talebine göre yardım masasından yapılan çözüm önerisi gözükmektedir.
Eğer yardım masası tarafından çözüm olarak gönderilen yazı içeriği talebi karşılıyor ise ekranda gözüken kapat butonuna basılır.
Kapat butonuna basılması sonucu olay kapatılmış olur ve “Geçmiş Olaylara” bakıldığında bu olayı görmek mümkündür.
Gelen yanıt sonucu talep karşılanmıyor yada silme talebi yerine getirilmiş olarak döndüğü halde sorun çözülmemişse ekranda gözüken çözülmedi butonuna basılır, gelen ekrana sorunun devam ettiği ve tekrar değerlendirilmesi gerektiği şekliyle talep yazılır, kaydet düğmesine basılır, olay tekrar Yardım Masasına gönderilir ve yeniden yardım masasına gönderilir.
Ekran Görüntüsü Ekleme:
Yapılan işlemler sırasında meydana gelen hatalarda bazen anlatılan olayların ekran görüntüleri ile desteklenmesi gerektiği durumlarda ekran görüntüsünün yardım masasına gönderilmesi gerekmektedir.
Bu durumda öncelikle ekran görüntüsünü almak gerekmektedir. Bunun için Klavyenin PrintScreen tuşuna basılarak görüntü alınır, masaüstünde ya da başka bir klasörde bir dosya oluşturulur ve Ctrl + V tuşuna ya da Mouse ile yapıştır yapılarak görüntü boş olan Word sayfasına yapıştırılır gerekli eklemeler yapılır ya da yazılması gerekli notlar yazılır ve kaydedilir.
Bu hazırladığımız ekran görüntüsünü eklemek için, yeni olay talebinin alt kısmında yer alan dosya ekle butonu tıklanır.
Açılan ekranda yapılacak eklemenin kayıtlı bulunduğu dosyayı bulmak için Gözat denir.
Gelen ekranda dosya seç kutucuğu açılır ve buradan ekran görüntüsünün kayıtlı bulunduğu dosya seçilir.
Böylelikle dosya seçilmiş bulunan ve dosya ekle tuşuna bastığımız zaman, dosya yardım masasına gönderilecek olan talebe eklenmiş olur.
Yeni olay talebinde bulunduğumuz sayfanın alt kısmında dosya eki olarak gözükür. Yine kaydet düğmesine bastığımız zaman olay eki ile birlikte yardım masasına ulaşmış olur.
19.4 SESLİ YANIT SİSTEMİ
Yardım Masasına 505 hatlardan ulaşmak için 0505 204 14 41 nolu telefonu kullanmanız gerekmektedir. Bu durumda aşağıdaki Sesli yanıt sistemi ile karşılacaksınız ilgili numarayı tuşladığınızda daha kısa sürede yardım alabilirsiniz.
Avukat Portalı :(505) 467 07
Pazar : 0505 755 85 71 numaralı AVEA hattından
Hafta içi ve Cumartesi : Sesli Yanıt Sistemi numaraları ve Yardım Masası Telefon numaralarından ulaşılmaktadır.
0505 204 14 41......................................................................0 312 204 14 41 | ||
Şifre Talepleri | 1 | |
Ceza Mahkemeleri | 2 | |
Hukuk Mahkemeleri | 3 | |
Cumhuriyet Başsavcılığı | 4 | |
İcra Müdürlüğü | 5 | |
İdari Yargı | 6 | |
Ceza İnfaz Kurumu | 7 | |
Komisyon İşlemleri ve İdari Kaynaklar | 8 | |
8'den sonra | Komisyon işlemleri | 1 |
İdari Kaynaklar | 2 | |
Network ve Donanım Sorunları | 9 | |
9' dan sonra | Switch ve Router arızaları | 1 |
Uydu bağlantı ve sorunları | 2 | |
Karasal bağlantı işlemleri | 3 | |
Kablolama sorunları | 4 | |
Donanım sorunları | 5 |
19.4 YARDIM MASASI İLETİŞİM BİLGİLERİ
YARDIM MASASI TELEFON NUMARALARI | |
Birim | Tel |
Şengül DEMİR - Şube Müdürü | (312) 204 14 33 |
Hukuk Mahkemeleri İşlemleri | (505) 467 07 52 (506) 543 24 14 (312) 204 14 46 |
Ceza Mahkemeleri İşlemleri | (505) 755 85 71 (505) 319 36 97 (312) 204 14 56 (312) 204 14 36 (312) 204 14 37 |
Savcılık İşlemleri | (505) 467 07 53 (312) 204 14 28 |
Ceza İnfaz Kurumu İşlemleri (CİK) | (506) 543 24 16 (312) 204 14 40 |
İdari Yargı İşlemleri | (505) 319 36 87 (312) 204 14 55 (312) 204 14 62 (312) 204 14 63 |
İcra Müdürlüğü İşlemleri | (506) 543 24 10 (505) 755 85 70 (312) 204 14 11 |
İdari Kaynaklar | (506) 543 24 11 (312) 204 14 44 |
Komisyon İşlemleri | (506) 543 24 11 (312) 204 14 50 |
Şifre Talep İşlemleri | (506) 543 24 12 (506) 543 24 13 (506) 543 24 15 (505) 467 07 51 (312) 204 14 67 |
Avukat Portalı | (505) 467 07 52 (312) 204 14 52 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder